Żuk A1507 MORS - SDŁ

Samochód specjalny dowodzenia i łączności

W 1976 roku opracowano na potrzeby dowodzenia i łączności kompanijny samochód SDŁ przeznaczony głównie dla komend rejonowych.

Pojazd zabudowano na furgonowym podwoziu Żuk A-07. Nadwozie podzielono na trzy przedziały; kabina kierowcy, pomieszczenia dowódcze i operatora oraz pomieszczenie na osprzęt.

Pojazd ten był produkowany w latach 1976-1986 przez przedsiębiorstwo o nazwie Morska Obsługa Radiowa Statków w Gdyni

Żuk A-1507 SDŁ1 (1976)

Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SDŁ
Podwozie: Żuk A-15 z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym S21 o mocy 77 KM
Skrzynia biegów: 3+R
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: jednosegmentowe zbudowane na bazie towosu A-07
Ilość miejsc: 4 (2+2)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość): 4440x1820x1920 (mm)
Masa całkowita: 2380 kg
Prędkość maks: 95 km/h

Wyposażenie specjalne:

  • wzmacniacz mocy
  • blok zasilania (12/24V)
  • zespół mikserski ZM-3
  • odbiornik radiowy Safari
  • 2 radiotelefony UKF
  • 2 magnetofony
  • aparaty telefoniczne typy MB i CB
  • antena prętowa
  • maszt teleskopowy
  • głośnik tubowy zewnętrzny - 1 szt.
Dyslokacja
  • SKSP Warszawa 
     010009 
     WAB 591E 
  • KRSP Łask 
     370103 
     SIL 291D 
  • KRSP Rawa Mazowiecka 
     380403 
     SKA 950K