Ciężki samochód gaśniczy wodno-pianowy
W 1980 roku dotarły do Polski pierwsze egzemplarze zmodernizowanego samochodu gaśniczego Rosenbauer SLF 13000.
Pojazd zabudowano na nowym podwoziu Steyr 1491 z układem jezdnym 6x6. Nowe podwozie otrzymało mocniejszy silnik oraz kabinę z ulepszonym systemem wentylacji i lepszą izolacją akustyczną. Struktura zabudowy nie uległa zmianie w stosunku do poprzedniej wersji zabudowywanej na podwoziu 1490.
Dwa pojazdy tego typu zakupiono w 1980 dla ZZSP Zakładów Mechanicznych "Ursus" w Ursusie.
Steyr 1491 Rosenbauer SLF 13000 (1980)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GCBA 13/55 (9+4/55)
Podwozie: Steyr 1491 z 6-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym WD 614 z doładowaniem osiągającym moc 260 KM
Skrzynia biegów: siedmiostopniowa (6+R)
Układ jezdny: 6x6
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny kierowcy i nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 3
Wymiary (długość, szerokość, wysokość):
8650x2500x3350 (mm)
Masa całkowita: 32 000 kg
Prędkość maks: 90 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- autopompa Rosenbauer R480 o wydajności 5500 l/min przy ciśnieniu 8 bar
- zbiornik na wodę o pojemności 9000 l
- zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 4000 l
- 1 x stacjonarne działko wodno-pianowe Rosenbauer RM 24
- 2 x przenośne działko wodno-pianowe Rosenbauer RM 16
- 2x20 m linie szybkiego natarcia – wielkość 52
- 4 nasady ssawne 110
- 2 nasady tłoczne 110, 4 nasady tłoczne 75
- 120 m węży tłocznych W52
- armatura ssawna
Dyslokacja
- ZZSP Zakłady Mechaniczne "Ursus" - 2 szt.