Średni samochód ratownictwa technicznego
W latach 1988-1990 zakupiono w firmie Magirus kilka egzemplarzy samochodu ratownictwa technicznego RW-2 z żurawiem. Pojazdy zabudowano na podwoziu Iveco 120-19 z układem jezdnym 4x4.
Samochód wyposażono w wagonową kabinę kierowcy, w której zarezerwowano miejsca dla trzyosobowej załogi wozu. Za kabiną umieszczono nadwozie specjalne mieszczące bogate wyposażenie. Dogodny dostęp do sprzętu zapewniały szerokie, pyłoszczelne drzwi żaluzjowe umieszczone w bocznych ścianach nadwozia (po trzy z każdej strony). Cześć sprzętu znalazło miejsce na górnym pomoście pojazdu. W tylnej części ramy posadowiono żuraw hydrauliczny. Ponadto samochód wyposażono w maszt oświetleniowy z najaśnicami oraz wciągarkę linową o uciągu 5000 kg napędzaną hydraulicznie.
W 1992 roku zakupiono kolejny pojazd tego typu, tym razem zbudowany jednak na podwoziu Iveco-Magirus 120-25 AW. Został on zlokalizowany w Częstochowie.
Iveco-Magirus RW-2 (1988)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SRt
Podwozie: Iveco Magirus 120-19 AW z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 192 KM
Układ jezdny: 4x4
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny i nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 3 (1+2)
Masa całkowita: ok 12 000 kg
Prędkość maks: 87 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- żuraw hydrauliczny o maksymalnym udźwigu ok 3800 kg
- agregat prądotwórczy na prąd zmienny o mocy 20 kW
- 7-metrowy maszt teleskopowy z najaśnicami 3x1000W
- zestaw narzędzi do likwidacji skutków awarii technologicznych
- zestaw narzędzi do ratownictwa i usuwania skutków katastrof drogowych i budowlanych
- pompa do cieczy palnych o wydajności 400 l/min
- agregat oddymiający
- piła mechaniczna z napędem elektrycznym
- aparat do cięcia metali
odzież i sprzęt ochronny
- podręczny sprzęt gaśniczy
- sprzęt sanitarny i reanimacyjny
Dyslokacja