fot.Mateusz Czajkowski

Iveco-Magirus 260-32 - DL50 - wariant II

Samochód specjalny SD-50 z drabiną hydrauliczną o długości wysuwu 50 metrów

Drugim wariantem 50-metrowej drabiny Magirusa był wersja wyposażona w czterodrzwiową kabinę załogową z układem miejsc 1+1+4.

Za kabiną umieszczono platformę na której zainstalowano sześciooprzęsłową drabinę o długości wysuwu 50 m, wyposażoną w windę ratowniczą. Drabina ta miała konstrukcję metalową i sterowana była hydraulicznie. W dolnej części nadwozia specjalnego zainstalowano skrytki na sprzęt zamykane drzwiami żaluzjowymi. Pojazd posiadał 4 podpory terenowe rozkładane hydraulicznie.

W 1987 roku zakupiono jeden egzemplarz tego pojazdu.

Iveco Magirus – DL50 (1987)

Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SD-50
Podwozie: Iveco Turbo Tech 260-32 z doładowanym silnikiem wysokoprężnym o mocy 320 KM
Układ jezdny: 6x4
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny załogowej i zabudowy specjalnej
Liczba miejsc: 6 (1+1+4)
Masa całkowita: ok. 26 000 kg
Prędkość maks: 90 km/h

Wyposażenie pożarnicze:

  • drabina 6-przęsłowa o konstrukcji metalowej
  • długość wysuwu drabiny 50 m
  • hydrauliczny napęd mechanizmów drabiny
  • winda ratownicza
  • bezzapadkowy system blokowania przęseł
  • 4 podpory terenowe rozmieszczone przed osią tylną i na tylnym zwisie, sterowane hydraulicznie
Dyslokacja
  • ZSP Szczecin