Samochód specjalny SD-25 z drabiną hydrauliczną o długości wysuwu 25 metrów
W połowie lat sześćdziesiątych pojawły się w Polsce wschodniniemieckie drabiny samochodowe Sachcering zabudowane na podwoziu ciężarówki S-4000.
W pojeździe zastosowano trzyosobową kabinę z wysuniętym silnikiem. Głównym elementem zabudowy była 4-przęsłowa drabina o konstrukcji metalowej, zainstalowana na podeście,. Drabina posiadała dwumetrową dostawkę ułatwiającą dojście do obuektu. Samochód wyposażono w cztery podpory terenowe rozkładane ręcznie.
W latach sześćdziesiątych pojazdy tego typu można było spotkać głównie w resortowych jednostkach straży.
IFA S-4000 Sachsering DL25h (1965)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79 : SD-25
Podwozie: S-4000-1 SW6 z 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym EM 4-22 o mocy 90 KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny i zabudowy specjalnej
Liczba miejsc: 3 (1+2)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość):
7700x2400x3050 (mm)
Rozstaw osi: 3550 mm
Masa całkowita: ok. 8100 kg
Prędkość maks: 75 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- drabina 4-przęsłowa o konstrukcji metalowej
- długość wysuwu drabiny 25 m.
- hydrauliczny napęd mechanizmów drabiny
- zapadkowa blokada przęseł
- maksymalne obciążenie wierzchołka drabiny 225 kg (przy odchyle 75 stopniu)
- 4 podpory terenowe rozmieszczone przed osia tylną i na tylnym zwisie sterowane ręcznie