Samochód specjalny SD-44 z drabiną hydrauliczną o długości wysuwu 44 metry
W połowie lat siedemdziesiątych w jednostkach bojowych straży pojawiły się pierwsze 44-metrowe drabiny Magirusa zabudowane na podwoziu Magirus-Duetz 232D.
W pojeździe zastosowano czterodrzwiową kabinę załogową z układem miejsc 1+5. Na podeście za kabiną umieszczono sześcioprzęsłową drabinę o konstrukcji metalowej i napędzie hydraulicznym. Drabina posiadała windę ratowniczą. Tablica sterownicza mechanizmu podnoszenia wbudowana została w obudowę ramy podnoszącej. Po obu stronach poniżej zabudowy podestu znajdowały się skrytki na sprzęt zamykane drzwiami żaluzjowymi. W celu zapewnienia stateczności podczas pracy drabiny, w podwoziu umieszczono 4 podpory stabilizujące rozkładane ręcznie.
Magirus 232D - DL44 (1974)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: SD-44
Podwozie: Magirus 230D 17 z 8-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym F8L 413 o mocy 232 KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie:dwusegmentowe składające się z kabiny załogowej i zabudowy specjalnej
Ilość miejsc: 6 (1+5)
Wymiary (długość, szerokość, wysokość):
9950x2500x3400 (mm)
Rozstaw osi: 4800 mm
Masa całkowita: 17 500 kg
Prędkość maks: 82 km/h
Wyposażenie i charakterystyka pożarnicza:
- drabina 6-przęsłowa o konstrukcji metalowej
- długość wysuwu drabiny 44 m
- maksymalny wysięg stojącej drabiny 12 m
- winda ratownicza
- hydrauliczny napęd mechanizmów drabiny
- 4 podpory terenowe rozmieszczone przed osia tylną i na tylnym zwisie sterowane ręcznie
Dyslokacja
-
ZZSP Gdańskie Zakłady Rafineryjne w Gdańsku
|