Średni samochód gaśniczy proszkowy
W 1975 roku zakupiono kolejną partię samochodów gaśniczych dla zabezpieczenia lotnisk Polskiego Lotnictwa Cywilnego. Tym razem były to pojazdy Unipower R 44 GPr-3000 zbudowane przez brytyjską firmę Chubb Fire, która wykonała również na nasz rynek ciężkie samochody gaśnicze Pathfinder. Unipowery zabudowano na podwoziu Reynolds Boughton z układem jezdnym 4x4.
Załogę wozu stanowiło pięciu strażaków zajmujących miejsca w kabinie załogowej. Pojazd wyposażono w agregat ze zbiornikiem na proszek o pojemności 3000 kg. Czynnikiem wyrzucającym proszek był azot umieszczony w 12 butlach. Do podawania środków gaśniczych służyły 2 urządzenia szybkiego natarcia z prądownicami proszkowymi, oraz działko proszkowe umieszczone na górnym pomoście. Uzupełnieniem wyposażenia był sprzęt ratowniczy i medyczny.
Chubb Unipower R44 (1975)
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GPr-3000
Podwozie: Reynolds Boughton z silnikiem benzynowym Rolls Royce o mocy 235 KM
Układ jezdny: 4x4
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny i nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 3
Masa całkowita: ok. 11 500 kg
Prędkość maks: 120 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- agregat ze zbiornikiem na proszek o pojemności 3000 kg
- 12 siedemdziesięciolitrowych butli z azotem (do wyrzucania proszku)
- działko proszkowe o wydajności 40 kg/s
- 2 urządzenia szybkiego natarcia z prądownicami proszkowymi o wydajności 2,7 kg/s każda
- sprzęt ratowniczy (m.in zestaw narzędzi hydraulicznych i poduszek pneumatycznych)
- sprzęt medyczny
- aparaty oddechowe
- ubrania żaroodporne
Dyslokacja