Średni samochód gaśniczy proszkowy
W 1973 roku na wyposażeniu LSP warszawskiego Okęcia znalazł się samochód proszkowy brytyjskiej firmy Pyrene. Pojazd zabudowano na podwoziu Bedford z układem jezdnym 4x4.
Załogę wozu stanowiło trzech strażaków zajmujących miejsca w kabinie seryjnej. Pojazd wyposażono w agregat proszkowy ze zbiornikiem o pojemności 750 kg. Czynnikiem wyrzucającym proszek był sprężony azot. Do podawania środka gaśniczego służyło działko proszkowe i 2 urządzenia szybkiego natarcia z prądownicami proszkowymi.
Bedford Pyrene pełnił służbę na Okęciu przez ponad 15 lat i został wycofany z podziału w końcu lat osiemdziesiątych.
Bedford Pyrene GPr-750
Oznaczenie pożarnicze wg PN-79: GPr-750
Podwozie: Bedford z silnikiem benzynowym Vauxhall o mocy 230 KM
Układ jezdny: 4x4
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny i nadwozia specjalnego
Liczba miejsc: 3
Masa całkowita: 8000 kg
Prędkość maks: 90 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- agregat ze zbiornikiem na proszek o pojemności 750 kg
- 4 butle z azotem (do wyrzucania proszku)
- działko proszkowe o wydajności 33 kg/s
- 2 urządzenia szybkiego natarcia z prądownicami proszkowymi o wydajności 2,7 kg/s każda
- 3 aparaty oddechowe
- 3 ubrania żaroodporne
Dyslokacja