Średni samochód gaśniczy wodno-pianowy
Kolejnym pojazdem firmy Metz, który pojawił się w Polsce na kanwie zakupów dla resortowych jednostek straży, był samochód gaśniczy GBA 2/16. Pojazd zbudowano w 1988 roku na austriackim podwoziu Steyr 9S14 z układem jezdnym 4x2.
W konstrukcji nadwozia zastosowano czterodrzwiową, sześciomiejscową kabinę załogową. Bardzo ergonomicznie zaprojektowano również nadwozie specjalne. Centralnie umieszczono tam zbiornik na wodę o pojemności 2000 litrów. W bocznych ścianach zabudowy zainstalowano szerokie drzwi żaluzjowe, które po odchylenie dawały bardzo dogodny dostęp do sprzętu znajdującego się na pokładzie samochodu. W tylnej części nadwozia umieszczono pulpit sterowniczy autopompy, zaś na górnym pomoście - działko wodno-pianowe.
W 1989 jedyny wykonany egzemplarz tego pojazdu został włączony do podziału bojowego Portowej Straży Pożarnej w Szczecinie, gdzie służy do dziś.
Steyr Metz TLF 2000 (1988)
Podwozie: Steyr 9S14 z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 140 KM
Układ jezdny: 4x2
Nadwozie: dwusegmentowe składające się z kabiny załogowej zbudowanej oraz z nadwozia specjalnego
Ilość miejsc: 6 (2+4)
Masa całkowita: ok. 9000 kg
Prędkość maks: 95 km/h
Wyposażenie pożarnicze:
- autopompa o wydajności 1600 l/min przy ciśnieniu 8 bar
- zbiornik na wodę o pojemności 2000 l
- zbiornik na środek pianotwórczy o pojemności 200 l
- działko wodno-pianowe Metz o wydajności 1600 l/min
- urządzenie szybkiego natarcia 1x40 m z prądownicą pistoletową
- armatura wodno-pianowa
Dyslokacja
- Portowa Straż Pożarna (ZZSP) Szczecin