Portowa Straż Pożarna w Gdyni swoją historią sięga czasów XX-lecia międzywojennego, kiedy to budowę portu zabezpieczała Ochotnicza Straż Pożarna przy warsztatach mechanicznych Urzędu Morskiego w Gdyni. Ok. 1930 roku nastąpiło przekształcenie OSP w Portową Straż Pożarną. Jednostka zajmowała (i nadal zajmuje) budynek przy ul. Bernarda Chrzanowskiego.
Po zakończeniu II wojny światowej jednostka została doposażona w samochody pochodzące m.in. z pomocy UNRRA, co znacznie podniosło jej gotowość bojową. W 1988 roku Portowa Straż Pożarna w Gdyni była jednostką kategorii "A" z 239 etatami. Składała się z dwóch oddziałów - lądowego oraz morskiego. Na zmianie służbowej przebywało 8 sekcji.
Obecnie jednostka funkcjonuje w strukturze Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A i jest na bieżąco doposażana w niezbędne samochody oraz sprzęt.
Wyposażenie
(stan na 31.12.1988 r.)
- SOp - FSO 125p
- GBA 2,5/16 - Jelcz 005
- GCBA 6/32 - Jelcz 004
- GCBA 6/32 - Jelcz 004
- GCBA 8,5/48 - Tatra T148 Rosenbauer SLF 8500
- GPr-3000 - Jelcz 315M Total PLF3000
- SD-30 - Scania Vabis L23 Merryweather
- SLRt - Żuk A15
- Statek pożarniczy typu Ibis
- Statek pożarniczy PSP-2700
- APL - Meteor Hi-Ex 200 SAP
- APL - Meteor Hi-Ex 200 SAP
- AP250 - KZWM AP250
- AP250 - KZWM AP250
- Agregat śniegowy
- DWP2400 - Total 2400
- DWP2400 - Total 2400
- DWP1600 - (?)
- DWP1600 - (?)
- DWP1600 - (?)
- DWP1600 - (?)
|